Täytän ensi kuussa 26-vuotta. Pitäisi olla niinkuin aikuinen ja huolehtia itsestään. Joillakin kavereilla on lapsiakin jo. Mitä minä teen? Painan töitä ja opinnot ovat loppusuoralla, elän onnellisessa parisuhteessa ja koitan olla hyvä tyyppi niille jotka sen ansaitsee. Tarvitseeko sitä muuta edes tehdä tämän ikäisenä? Olen miettinyt paljon sitä, että mikä on oikea aika tai ikä tehdä mitäkin ja pitäisikö minun olla elämässäni jossain tietyssä vaiheessa nyt. Monet tapahtumat ovat tuoneet minut tähän elämäntilanteeseen ja olen tähän tyytyväinen. Kyllä mä luulen, että minäkin vielä pääsen joskus naimisiin rakastamani hyvän miehen kanssa ja minäkin varmasti saan joskus oman perheen.

Olen nyt pitkän aikaa suunnitellut muuttoa pois Kuopiosta. Olen asunut täällä oikeasti aina ja tämä kaupunki alkaa jo käymään ahtaaksi itselleni. Kaipaan uusia tuulia. Oikeastaan kaupungilla ei ole merkitystä, olen kuitenkin miettinyt kovasti Tamperetta ja sille näyttäisi että tammikuussa on muutto sinne edessä. Minulla ei ole siellä vielä työpaikkaa tiedossa, mutta ei minulla ole kyllä täällä Kuopiossakaan, joten sama kai se, missä kaupungissa sitä työttömänä hetken on? Tällä alalla, millä työskentelen, on kuitenkin paljon työllistymismahdollisuuksia, Tampereella etenkin luulisi olevan paljon töitä, onhan se isompi kaupunkikin kuin Kuopio.

Minusta on kiva ajatella elämää isona seikkailuna ja minusta on ihanaa, että nyt olen löytänyt vierelleni toisen samanhenkisen ihmisen, joka haluaa seikkailla minun kanssani. Ei tarvitse elää kuplassa, koska kuplan ulkopuolella on paljon jännittävämpää. Etenkin, kun sen saa jakaa jonkun sellaisen ihmisen kanssa, joka tuo hymyn huulille jo pelkällä olemassaolollaan. 

 Ehkä Tampereelle muutto voi olla yksi iso seikkailu, joka voi avata ovia mihin vaan.