"Sä oot kerran jo nähnyt miten tää maailma romahtaa
Ja silti jostakin tuhkan seasta noussut ylös taas
Sä oot kerran jo luullut ettet tuu koskaan toipumaan
Ja silti siinä sä kaikkien mukana huudat kovempaa

Niin mä voin luvata et aina lopulta sä selviit mistä vaan
Ja ihan todella ei ole rajoja nyt kun tanssitaan

Sä alat vihdoin viimein käsittää ettet sä tarvii lupaa keneltäkään
Oot liian kaunis häpeemään etkä voi yhtään mitään menettää
Joten anna mennä joten anna mennä
Kaunis rietas onnellinen
Kaunis rietas onnellinen

Sä oot kerran jo hiljaa elänyt niin kuin pyydetään
Ja tosi hienosti jaksoit sitäkin roolia esittää
Mut älä unohda että nyt lopultakin on sun vuoro taas
Ja mä voin luvata ettei se satuta kun kaiken pudottaa

Sä alat vihdoin viimein käsittää ettet sä tarvii lupaa keneltäkään
Oot liian kaunis häpeemään etkä voi yhtään mitään menettää
Joten anna mennä joten anna mennä
Kaunis rietas onnellinen
Kaunis rietas onnellinen

Oot liian kaunis häpeemään etkä voi yhtään mitään menettää
Joten anna mennä joten anna mennä
Sä alat vihdoin viimein käsittää ettet sä tarvii lupaa keneltäkään
Oot liian kaunis häpeemään etkä voi yhtään mitään menettää
Joten anna mennä joten anna mennä
Kaunis rietas onnellinen
Kaunis rietas onnellinen
Kaunis rietas onnellinen
Kaunis rietas onnellinen"

- Kaija Koo -

 

Olen tässä viime aikoina pohtinut paljon itseäni, kuka olen ja mikä haluan olla, missä tulen olemaan ja miksi. Itseni olen mielestäni löytänyt aika hyvin nyt viimeisten kuukausien aikana, tämän vuoksi olen menettänyt paljon entisestä elämästäni, mutta se on tehnyt minut myös onnellisemmaksi kuin koskaan. Elämässä aina ei voida mennä tietyn kaavan mukaan, välillä tulee mokailtua ja pahastikin, mutta jokaisesta mutkasta voi oppia jotain. Jos muuta ei opi, niin ainakin sen, ettei mutkat kestä ikuisesti.

       blogger-image-831561600.jpg1.jpg

 

Mielestäni olen nyt hyvässä elämäntilanteessa, olen valmis tekemään mitä vain ja vapaa toteuttamaan itseäni juuri niinkuin haluan. Vähän työt ja koulu jarruttelee minun menoa, ja hyvä niin. Rakastan työtäni todella paljon. Minä haluan olla paras versio itsestäni kaikilla osa-alueilla, olen oppinut hyväksymään itseni tällaisena ja rakastamaan itseäni. Ennen kaikkea ihmisen tulisi aina olla oma itsensä. Ketä varten me täällä eletään? - kysyi minulta yksi henkilö tänä yönä. Mehän elämme täällä oikeasti vain loppupeleissä itseämme varten, muut ihmiset ovat vain maustetta elämämme ihanassa keitoksessa.

    keep-calm-and-be-yourself-599.png22.jpg

Olen myös oppinut erilaisuuden merkityksestä paljon tänä kesänä. Viime postauksessa puhuin erilaisista ystävistäni. Totta, ystäviä minulle on siunaantunut ihana määrä, kaikki aivan vallan ihania tyyppejä ja todella rakkaita jokainen. Kuitenkin yksi ystävistäni on pysynyt mukana jo 8 vuotta. On kestetty yhdessä paljon ylä- ja alamäkiä, mutta ystävyys on aina säilynyt. Olemme olleet täysiä sikoja toisiamme kohtaan, mutta silti aina toisistamme huolehditaan. Minusta se jos mikä on täyttä ystävyyttä, pyytteetöntä rakkautta toista ihmistä kohtaan. Aina voi luottaa toiseen, toinen ei koskaan halua sinulle mitään pahaa ja on aina sua varten jos tarviit jelppistä. Tällainen on minun paras ystäväni. On myös paljon ystäviä, jotka ovat tulleet mukaan takaisin kuvioihin vasta nyt tänä kesänä, useiden vuosien "tauon" jälkeen. Ystävät hädässä tunnetaan - sanontana on ihan ok, mutta miten ne pystyivät yhtäkkiä tietämään, että kaipaan ehkä heitä, telepatia? En tiedä, mutta ihana, että he ovat takaisin elämässäni, olen kaivannut heitä jokaista paljon.

 

40325061_large.jpg444.jpg

Horoskoopin luin tuossa äsken, karaistusti sanottuna se pyysi mua opettelemaan tänään jonkun uuden asian, ja että se uusi asia tuo jotain hyvää vaikka se jännittävältä tuntuukin. Tiiän ehkä mikä se on, ja ehkäpä mä uskaltaudun asian eteen tekemään tänään jotain.. Tai sitten en, mistäpä tuota koskaan tietää. Aina saa haaveilla... Mutta parempi asia kuin unelmoida muusta kuin mitä jo on, on elää tällä hetkellä niin kuin eläisi jo unelmaansa. Jokainen päivä on meille suotu uusi mahdollisuus, täynnä erilaisia mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja elää unelmaansa omalla tavallaan. Jokainen meistä on ansainnut sen, että saa elää niin kuin haluaa. Elämästä pitää tehdä itselleen mieluinen. Joka päivä voi tehdä ainakin yhden asian niin, että voi illalla katsoa itseään peilistä silmiin ja sanoa, että minä pystyin siihen, elin unelmaani tämänkin päivän. Lottovoitoista ja sen sellaisista suurista asioista haaveileminen on ihan fine, mutta joskus on hyvä aamulla miettiä sen päivän unelma, mikä se olisikaan tänään. Olisiko unelmanani tänään saada hetki istua ulkona auringonvalossa ja kuunnella jokin hyvä biisi kuullokkeilla? Olisiko unelmanani tänään puhua ystäväni kanssa pari minuuttia puhelimessa? Vai olisiko unelmanani vain se, että saisin siivottua asuntoni kerrankin kunnolla? Suuret unelmat ovat jossain määrin varmasti toteutettavissa joskus, mutta pienistä arjen unelmista voi saada jokaiseen päiväänsä pienen ripauksen onnentunnetta.

 

484811_436352326447592_269482952_n-1.jpg

Tänään minä aion unelmoida siitä, että aurinko paistaa ja minä voin vain nauttia siitä, että olen minä, tänäänkin.

Kaunis, rietas ja onnellinen, juuri tällaisena kuin olen.